söndag 26 februari 2017

Ännu lite närmare våren...

Hej!
Eftersom veckorna går så fort,
så går det ju i snabb takt mot våren....
...och det gillar jag.
Igårkväll kom det lite snö.men den var helt borta idag.

Årets första snödroppsbukett har stått på köksbordet denna veckan.
Så roligt att plocka blommor och sätta in....det har jag alltid tyckt om.


En ljus hörna i köket.
På lilla bordet står avklippta amaryllis.
jag har någon till på gång...


...bara lite fint på köksspisen..
Vi har eldat i spisen denna veckan.
Annars är spisen en bra avställningsyta och som en vacker "möbel".
Igår kväll tände vi den jättegamla fotogenlampan.
Mysigt.

En hibiskus fick jag vid nyår.
Det var ett spira som en vän satt från sitt jätteträd.
Meningen var att jag skulle klippa ner den ,på lagom höjd.
Men innan jag kom till skott,så fanns en blomknopp,långt däruppe.
Nu är blomman nästan helt utslagen.
Jag vågar inte snurra på plantan nu.
När blomman vissnat,ska jag klippa ner och sätta om i lite större kruka.

...djupröd..vacker..
(Jag får klättra upp på en stol,när jag ska fota den och se den i ögonen)


...så här ser det ut i någon kruka.
Heliotrop på gång...har aldrig sått det förut...spännande.

....och detta är köksbordet igår kväll.
Rosor i plåtburken,denna helgen.
Smörgåstårta till kvällsmat.

Tänk att det är mars månad till veckan...visst låter det vårlikt.

Ha det gott!
Margareta


4 kommentarer:

Erikslundsliv sa...

Oj, har du snödroppar redan! Här är det snö än, vi fick mer i natt.
Men visst finns det lite hopp om vår även här, t ex en härlig sol som börjar värma. Underbart!
Fint med rosorna i burken och så gott med smörgåstårta!
Ha det fint!
Kram, Ann

Anonym sa...

Underbara bilder! Så fint ni har. Så vackra blommor. Och smörgåstårtan ser så god ut.
Kram
Maria����

lisashus sa...

Ja, så ljuvligt det är när vi närmar oss våren! Underbart med de första snödropparna!

En sån räksmörgås tackar man ju inte nej till!

Ha det gott i veckan!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Låter som en skön söndag som avslutades med godaste gott!
Snödropparna har dykt upp här också, äntligen...vi går mot ljusare tider :)
Kram från Titti