söndag 6 november 2016

Nya odlingsbäddar och vinter...

Hej!
När november kom blev det vinter med besked.
Jag var inte färdig med hösten,men den kanske kommer åter,
annars får man fortsätta till våren.
Veckan började iallafall utan snö och vi kunde göra de nya odlingsbäddarna,
som var planerat.
Det blev klart.
Sen har jag varit på en julmarknad till.Det var Huseby.Mysigt.

Tidlösan har blommat länge i verandan.
Detta är en av de sista blommorna.
Så får jag se om jag kan gräva ner den ute nånstans.


Här är grävning pågång..
Det är bäste S-E Nilsson som gjort arbetet enligt mitt påhitt.


..gamla och nya stenar runt landen..
En del naturstenar är stora,så grävmaskin gick åt.
På gångarna ett lager med grus och sedan singel.
I bäddarna löv och jordkompost och kogödsel och plantjord...
...de borde bli bra.

....och så satte vi upp en port ,som ingång till nya landen.
Snöig bild från idag.



Rönn

Många fågelgäster ibland rönnbären.


...från nya uteplatsen sett..


gamla fönstret


fågelbordet har kommit upp


dagens veranda

första hyacinterna har kommit 


åhh,vad jag gillar hyacinter..

Ha det bra i snöig november!
Margareta

2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Första hyacinten jag ser:) Längtar verkligen! Så bra det blir med de nya odligsbäddarna, tur att du får hjälp av en grävare!

Ha en fin vecka!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder och det blir kul att se slutresultatet sen med grävningen! Rönnbär, snö och fåglar - härliga bilder du bjuder på!
Ha en mysig helg...
Kram Titti