söndag 25 september 2016

vackra september...

Hej!
Den ena fina dagen efter den andra....
Kallt vissa nätter,men inget som har fruset än.
Däremot torkar ju en del ner...det är mycke torrt

En fin dag i veckan plockade vi potatis.
God skörd.

Lite trädgård,med lagårdstaket i bakgrunden.
Taket är färdigt nu,fattas bara ett par stuprännor.


Jag har gett fönstret på uteplatsen,lite omvårdnad.
Det är två gamla innanfönster,som fick bli en skyddande vägg.
Nästan ingen kitt var kvar,så jag har skrapat rent och oljat och kittat med linoljekitt.
Sen målat ,tre gånger med linoljefärg.
Det blev bra.

Den gamla enbusken i trädgården,skulle egentligen bort.
Men istället har jag sågat bort fula grenar och lönnskott.
Den blev så mycke bättre....
..och nu kommer jag fram med gräsklipparen också.

Bonican blommar fortfarande vid uthusväggen.


...blommorna är friska och fina.
Bladverket lite sjaskigt.Skulle säkert behövt mer vatten.


Så klickade jag hem lite lökväxter...med tanke på våren.

Blev så glad, när jag hittade denna dubbla ,doftande ,gammeldags Narciss.


Tidlösa.
Köpte två lökar och dom ligger i glasverandan nu. 
Ska blomma där, är tanken.
Så gräver jag ner lökarna sen.

Detta är en pingstliljefavorit.


Ha det bra! 
Margareta



2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Nu blev jag också sugen på att beställa hem lite fröer och lökar!
Härliga bilder du bjuder på idag...
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Visst är september fantastisk! Vädret och värmen har överväldigat oss. Nu blir det skönt med lite svalka, allt har sin tid! Härligt med hoppingivande vårlökar. Så fort som veckorna går nuförtiden är vi snart där igen!
Tack för dina fina ord hos mig:)

Septemberkramar från Eva-Mari