måndag 8 augusti 2016

Augusti....

Hej!
Redan gått en vecka in i augusti.
Regnat har det gjort och blåser gör det...
Regnet är välkommet,men blåsten tycker jag är jobbig....men så är det
Annars har det varit jobb en dag,en dag en trevlig utflykt till Jönköping,en dag var det kräftfiske...
...och så rullar det på jättefort.

Vitlöken är uppe.
Den blev bra.De största två eller tre lökarna kommer jag att sätta igen i höst.
Mysigt med egen vitlök.


Krassen blommar iår igen vid komposten
Jag tyckte den såg dålig ut i sommarvärmen och torkan,
men när tiden var inne ,så satte den fart.

En del blommor är lite flikiga


Tagetesen är jättefin.
Jag sparade frön förra året från Linnetagetes och Ursula.
Det var växtkraft i dom fröna.


Lite lustiga färger ihop,men jag tycker det är ganska fint.
Det är krukor utanför växthuset.
Minipensé ,som jag satte med frö ,tidigt i våras.Kommer ju lite senare.


Här, i växthuset,sitter självaste Sven.
Han gillar att ligga på soffan,men om han ska hålla lite utkik,så är det bordet som gäller.

Här ligger Svens bror,Sigge.
Han var lite blöt i pälsen,hade väl varit ute och jagat.

..och så Stina förstås..
Hon har just ätit lite förgätmigejblad.

Ha det så bra!
Margareta



3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Härliga skördetider...tomaterna börjar mogna och gurkorna växer hejvilt! Blåser gör det, rejält! Visst är det lite höst i luften?
Ha en skön tisdag nu...
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Vilken vacker krasse! Inte ett gult blad så långt ögat ser! Jag gillar augusti, den lite lugnare sommarmånaden. Även om det är kallare just nu så kommer värmen tillbaka... hoppas jag!
Djuren mår gott hos dig. Och egen vitlök, härligt!

Hoppas blåsten bedarrat hos dig också. Ha det fortsatt fint!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

off white
hermes birkin
curry shoes
curry shoes
supreme clothing
yeezy boost 350
golden goose outlet
off white outlet
bape
golden goose sale