söndag 1 maj 2016

MAJ... så Välkommen!

Hej!
Nu är sköna Maj här!

Idag flaggar vi för våren.
Igår flaggade vi för Konungen.

Denna vårrabatt är utanför lagårn.

Jag har planterat ett silverpäron i veckan.


Två blommor är utslagna på Blodörten.


Trädgårdsalpklockan blommar med sitt skira flor.


Även knoppar på Magnolian.
Satte den förra året,och jag tycker det är lite av ett under att den blommar här i Fållorna.


Sen har vi bytt gardiner i köket.
Dessa kappor köpte jag för flera år sedan på Erikshjälpen....


...spetsen är virkad och så är det broderat med vitt på tyget.
Det blev riktigt somrigt i fönsterna.


Vardagsrummet...

...trälådan...gammal och sliten,är ett loppisfynd.
Trälådor är fina och användbara .

...och så var det vår gäst vid fågelhuset.
Hackspetten. 

knack,knack.....
Annars sitter han i lönnen och knackar....eller det är en hon...vad vet jag.

♥Ha en riktigt bra vårvecka♥
Margareta


4 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så mycket fint du har som blommar och magnolia!!! Imponerande! Jag förstår om du är glad!
Vilka härliga majbilder och maj är verkligen välkommen! Ljuvlig dag här idag, med värme, sol och ingen blåst! Man kände verkligen att det var maj för hela slanten!
Så fina gardiner du har också, det ser så vår- och sommarfint ut hos dej!
Nu hoppas vi på lite utetider framöver! Man vill ju vara ute och njuta av allt det vackra!
Skön kväll till dej och en fin start på majveckan!
kramar
Lisa

Solstrimmor sa...

Tänk, ett silverpäron! Det kommer säkert att bli fint där vid stenen. Att plantera ett träd är något särskilt. Den bästa tiden är ju nu när allt ligger framför oss. Ni är lite tidigare än oss för igår plockade jag min första bukett vitsippor! Grattis till Magnoliaknopparna också, att det är stort förstår jag!

Önskar dig en fin första majvecka.
Kramar från Eva-Mari som förundras över ditt gardinfynd på loppisen...

HWIT BLOGG sa...

Har läst så mycket om silverpäron och hur vacker den är, måste nog kolla upp den! Vårfint du har det inne, ljust och fräscht...
Önskar dig en solig dag!
Kram från Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Så många fina blommor och trädgårdsalpklockan var ju för söt! Gardinerna är helt bedårande och passar ju så bra in! Silverpäron, ja, vad kallas det, nordens olivträd! Jag tror vi har ett men det har liksom inte kommit igång ännu.
Agneta kram