söndag 6 mars 2016

Ramslök och lite annat grönt...

Hej!
Första veckan i mars...ganska råkall.
Jag väntar på lite vårvärme.
Det kan ändra sig fort,men kanske inte vintern är färdig än,
så det är bara att finna sig.
Lite grönt kan man alltid fixa...

...som en planta Ramslök.
Blev så glad att det fanns att köpa på Gårdsbutiken iår igen.
Har redan använt några blad.
Hoppas förstås att den lever vidare,så jag kan plantera ut den sedan.


Ärtskott...
Jag har satt flera omgångar.

På fönsterbrädan har några pelargonsticklingar kommit i jord.
Den stora pelargonvården har jag inte börjat med än....
En engelsk pelargon fick vi för precis en månad sedan och den har blommat hela tiden.



Ute vid fågelbordet....
Dom är nästan som lite tjuvar...

...nötskrikor...
Dom tar för sig.
Först är dom uppe i fågelhuset och kastar ut solrosfrö..
sen sitter dom på marken och äter.
De små fåglarna,som vi egentligen matar,får vänta snällt tills skrikorna flyger iväg.
Men fina är dom ,nötskrikorna.

Ha det så bra!
Margareta

3 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Det gror fint hos dig! Ja nötskrikorna tar för sig men dom är väldigt vackra också...
Önskar dig en skön söndag nu!
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Tänk ramslök har jag aldrig smakat! Tror inte jag sett några plantor här heller. Bor ju i zon 5, de är nog inte härdiga här så det är kanske helt naturligt?


Ha en fin vecka!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Åh, så härligt med ramslök! Jag ska verkligen hålla ögonen öppna och göra som du - plantera ut den sen...! Vilken idé!

Härligt och fint hos dej, som vanligt! Pelargonerna står och väntar hos mej också, men du har ju en som blommar redan!
Ha en fin start på veckan!
Kram
Lisa