söndag 15 november 2015

Julmarknad.....

Hej!
Det är mycke mörker och ondska i värden...
Måtte ljuset och godheten övervinna hatet..

I helgen har det varit julmarknad i Segerstad.
Solen har lyst och jag har varit där och sett ett mängd fina alster.

Lampan i återvunnet material blev min.
Foten av gammalt trä,från en lagård.
Lampskärmen av taggtråd.

Ljuset sprider sig igenom det taggiga och hårda.


...ett fint mönster bildas på både vägg och tak...


..och så mjukvara...inköpt på julmarknaden...
med fickor och allt...

klänning i linne
röd och linnefärg..randigt

jag har nålat upp den lite...tror den är lite för lång ...
...annars satt den som en smäck på mannekängfiguren.....
Jag gillar kläder i linne...Jag tror denna klänning kommer att bli en favorit.

..och så en ny hyacint i gammal skål..
det fixade jag innan helgen.

Var rädda om varandra
Margareta





4 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken läcker lampa och vilket vacker mönster det blir! Alltid kul med återvunnet och tillfixat!
Klänningen är jättefin och så vackert mönster! Ja, linne är toppen på många sätt - både i kläder och hemtextil!
Så fin du blev! Säkert blir den favorit!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Kul med julmarknad där man kan göra såna fynd... lampan är jättehäftig! För att inte tala om linneklänningen, helt i min smak... med fickor också! Den kommer du att slita på:)

Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Roligt med julmarknad och lampan är verkligen läcker, kul att den blev din! Linne är en favorit här också, skrynkligt och skönt att bära...
Önskar dig en skön novembervecka!
Kram Titti

Helena sa...

Så fin lampa med egen touch. Ursnygg. Klänningen tyckte jag mycket om. Så fin och underbart tyg. Kram