måndag 6 juli 2015

Stockholm.....

Hej!
Dålig uppdatering på bloggen ser jag...
...det är mycke när man är pensionär..
I helgen har jag varit i Stockholm.
Varmt.
Trevligt.

Millesgården besöktes.

Guds hand...

...från Rosendals trädgård...
Pionrabatt.

Underbara pioner

..från rosenträdgården..

Zetas trädgård.
Ett himmelrike både ute och inne.
Det blev en del växter inköpta.
Fika under stora lövträd ,blev det också...såå gott!!
På detta ställe går några timmar ännu fortare än annars.

Denna bild är från Zetas toalett.
...bara det...

Nu är jag hemma i verkligheten igen.
Borta bra,men hemma bäst.
Margareta


3 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det alltid lika skönt att komma hem, hur fint man än har haft det!
Så du har hunnit med Stockholm också, och där gäller det ju att välja ut något riktigt fint, och det gjorde du verkligen, både Millesgården och Rosendal och sen Zetas ovan på allt. Så härligt du verkar ha haft det.
Ja, det är mycket när man är pensionär! Min sommar känns helt uppbokad rakt igenom flera grejer varje vecka, både lite jobb och annat. Trevligheter förstås, men hur kunde man bli såååå upptagen? Jag fattar inte! Jag tycker jag hade mera ledig tid och blank kalender när jag jobbade! :)

Hoppas att du har det gott i ditt fina hem och trädgård! Där händer säkert mycket hela tiden, som hos mej på torpet!
Sommarkramar
LIsa

HWIT BLOGG sa...

Härliga bilder från huvudstaden! Ja tiden rinner iväg när man har kul...Zetas får det bli nästa gång, ser underbart ut!
Varm sommarkram,
Titti

G:a Affären sa...

Hi, hi så det är så att vara pensionär, det är fler som säger det, att de har fullt upp. Då tog du tillvara på oaserna i stan, alla tre ställen ger en kick i inpiration. Och jag tror inte man kommer från Zetas utan några plantor!

Kramar /Cia