torsdag 23 april 2015

Trädgårdsvandring den 23:e APRIL

Hej!
Våren gör sitt intåg med besked.
Så vackra dagar ....
Det spritter..

en mörk julros tillsammans med tulpanknoppar och en  blåbärsbuske.


gulsippor under syrenbuskarna


..lite vitsippor också


rabarbern vecklar ut sig mer och mer


under kastanjen


spansk körvel


julros och lungört

vit pärlhyacint


blå pärlhyacint vid stenen


gullvivorna börjar att slå ut i mossmattan


backsippa

rosa nunneört och julros

Det ändrar sig från morgon till kväll därute....
...det växer nog på natten också,men kylan då,hindrar väl lite

Jag njuter av trädgården och växterna
...så roligt att få följa utvecklingen...och förändringen..
Man kommer varandra nära....

♥♥♥
Margareta

4 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken härlig vandring i din trädgård! Så många vackra växter du har! Övervintrar den spanska körveln? Har funderat på just körvel.
Jag fick inspiration till att utöka min vårträdgård här! Roligt med många sorter som avlöser varandra!
Ja, nu njuter vi sanslöst av allt vackert!
Ha en fortsatt skön dag!
Kramar
Lisa

Helena sa...

Tack snälla du för din rara kommentar. Jag blev verkligen glad över att det blev till en sån glädje!

Visst är det härligt med allt som kommer fram ur marken och knoppar på träden. Här börjar det också vara vår och sol, fast fortfarande med en stark blåst. Kram!

HWIT BLOGG sa...

Ja nu exploderar allt det gröna! Vilka dagar det har varit och jag hoppas på mer sol till helgen...underbara bilder du visar, det är full rulle i din trädgård ser jag! Härligt!
Varm kram från Titti

Fågel Blå sa...

Underbara bilder du bjuder oss på!
En fin Fredag till dej
Kram Kathrine