söndag 1 mars 2015

MARS.....

Hej!
Mars räknar jag till vårmånad.Ja,det gör jag...
...även om det idag känns lite kallt och ruskigt.
Ljuset finns och fågelsång....
...och lite små blommor därute♥

Jag hittade en fin hortensia till den nya/gamla soppterinnen.
Det blev riktigt fint på bordet.

...ett par blommor från pelargonerna ute i lagårn.
Tänk att dom orkat med att bära blommor i kylan och mörkret.
Nu är alla pelargonerna nerklippta och omsatta.
En del nya skott har också kommit i jord.

...här en liten del i verandan..
Nu vill dom ha sol!!!!!

..lite frösådd..
chili,slätbladig persilja,blomsterlönn,rödbetor till sallad.
...Det är vårlikt!!

Margareta

4 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Önskar att jag också hade en veranda att fylla med frösådder och vackra vårblommor. Så fin hortensia.
Allt gott
Anette

lisashus sa...

Vilken vackert hortensia - just DEN blå färgen är otroligt fin! Blåa blommor påminner ju om våren dessutom!

Ja, nu får vi hoppas på pelargoner och att de vill sej! Dina ser verkligen lovande ut!
Annars inte så angenämt väder här heller - regn/snöblask och blåst och grått, grått!
Nåja, vi får hoppas på lite vårsol framöver!
Så hoppfullt med din sådd! Tror jag också måste sätta lite frön!
Önskar dej en fin söndagskväll!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så det spirar och gror i dina krukor, och fint med pelargonerna som väntar på solen. Idag har det snöat på tvären här, blev en kall första vårdag.
Kramar/AM
Ps, du har rätt om min blå blomma

HWIT BLOGG sa...

Påminner mig om att jag måste ner i källaren och se om mina pelargoner! Det är full vår hos dig ju...jag ligger efter!
Ha en skön vecka och ta hand om dig...
Titti