fredag 13 februari 2015

Det gror.....

Hej!
Trots att man inte gör så mycke,går tiden i en rasande fart...
....redan fredag kväll.
Inne i krukorna kan man ana att det kommer en vår.....

klockmalva eller blomsterlönn


chili


gula ärtor,som ska skördas som ärtskott.
Dom satte jag för ett par dagar sen,
och det syns redan någon liten grodd.

..och sist,men inte minst Kamelian.
Någon knopp börjar skifta färg.
Ännu har ingen knopp ramlat av.
Är glad över att den klarat sig så här långt.
Plantan är flera år. Brukar stå ute på sommaren och vinterförvaras i lagårn.
Där var knoppar på den i höstas,när jag satte in den.
Men vintern är ju lång och mörk för en del växter.....
Nu står den i glasverandan och får tillsyn flera gånger om dagen...♥♥

Ha det så bra
♥♥♥
Margareta


5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ohhh, kamelia, det var länge sedan jag hade, din är så fin! Det skall jag önska mig en....minst.
Oj, jag har inte sått ett frö ännu, jag ligger efter känner jag, får ta mig i kragen!
Agneta kram

Solstrimmor sa...

Hoppas att kamelians knoppar går fram! De är ju så ljuvliga... tänker på min svärmor som alltid lyckades med dem.

Hjärtekram från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Så otroligt fint! Kamelior är inte lätta...
Önskar dig en fortsatt skön helg!
Titti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Måste kolla om jag har ärtor, det är ju så gott med ärtskott. Och den Magnolian kommer bli vacker.
Kramar/AM

G:a Affären sa...

Nu får jag se Kamelian i knopp och läsa var den vinterförvaras, vilken lycka att du haft den flera år. Jag har haft en Gardenia som doftade underbart vid blomning, och så stolt jag var att den lyckades överleva något år. Men en Kamelia...det vore en dröm! En dyr dröm kanske...
Vilken fin kruka du sått ärtskotten i!

Kramar /Cia