måndag 8 december 2014

Pepparkakor....

Hej!
Idag fick vi se solen!!!
...och med den kommer allt lite mer energi...
jag inbillar mig det iallafall.
Det var passande idag ,med extra energi, för jag har bakat pepparkakor.
Degen gjorde jag igårkväll, och den var lätthanterlig idag.

..hela satsen..



..några pinnar skar jag till..
dom ska ätas med ädelost,i bästa fall stilton
...och glögg förstås..

...några hjärtan och en stjärna fick ett hål..
..dom är nu upphängda i köket..

Julmusik och pepparkaksdoft är hemtrevnad.....i december

Ha det så bra!
Margareta

2 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, du har då verkligen julstämning hemma hos dej och jag kan känna doften ända hit! :)
Vilka läckra pepparkakor!
Kram
Lisa

Här är gudagott att vara ! sa...

Pepparkaksdoft hör verkligen julen till ! - Att baka pepparkakor är en tradition som man verkligen vill bevara.
Ha det gott du också !
Kram / Anneli