lördag 26 juli 2014

Blåbär och lite till...

Hej!
Idag var det lite blandat...
På förmiddan +30  ,hett....
Vid middagstid började det mörkna och åskan hördes och sen kom lite regn...
Graderna gick ner till 18 och det var lättare att andas igen.
Trots värmen ,så var jag på självplockning av amerikanska blåbär på fm.
Och sedan på visning av öppen trädgård och vidare till Two faces.
Det finns mycket att se här i trakterna.

Jag plockade ca 3 liter fina stora söta blåbär.
Det gick snabbt....svårt att sluta.

Äter en del som godis...
Här står dom på köksbordet tillsammans med ringblommor och en kronärtskocka i blom.


Några bilder från den öppna trädgården....



Det var så vackert......
Är säkert ännu finare efter ett efterlängtat regn.

Det är tråkigt att se när växterna vissnar ner och blir som genomskinliga,
Om man inte bor nära ett vatten är ju tillgången begränsad av just denna vara.
Här hemma är det torrt om man säger så....

Margareta






3 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Men oj, vilka blåbär! Visste inte att det fanns självplock av de amerikanska. De ser verkligen goda ut! Jag tassar ut varje morgon och plockar hallon till filen, livskvalité för mig:)
Visst är det spännande med trädgårdsbesök! Man blir så inspirerad...

Ha en fortsatt skön och lite svalare sommar!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så stora fina blåbär, perfekt godis. Här har det regnat inatt, men nu är det snart lika varmt igen.
Kramar/AM

EM sa...

Det är nu man är glad att man djupborrat och tillgången på vatten var extremt hög, det betyder kanske att den är lagom nu...
Så himla gott med amerikanska blåbär. Det skulle jag också vilja plocka.
Har en buske, man behöver flera tydligen. Och i skogen finns inga...
Här är grönt o fint överallt. Än så länge.
Det var 13 i morse när jag gick ut- men så fuktigt...
kram EM