måndag 19 maj 2014

Växtstöd

Hej!
Även växter behöver stöd i livet.
Både något att luta sig mot och ibland också något som skyddar ömtåliga delar.
Jag har planterat klematis.....

Denna har jag satt vid armeringsnätet vid växthuset.
Så blev jag lite fiffig.....satte gamla tegelstenar som skydd för rothalsen...
Blev betydligt snyggare än en uppklippt plastkruka,som jag har på ett annat ställe.


...hoppas den trivs....


I nya landet har jag också satt en klematis,med tegelstensskydd.
Närmast i bild är några luktärtor.....vi får se om dom orkar slingra sig upp.

Vattna behöver jag inte göra idag.....oj vad det regnat....

Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Så smart och så riktigt med tegelstenarna vid rötterna på klematisen som inte gillar sol just där! Tackar för tipset!
Härliga tider är det nu!
Kram
LIsa

Anonym sa...

Smart och snyggt med tegelstenarna. Jag kanske lånar den lösningen. Här vräkte regnet ner i går kväll och åskan mullrade. Idag skiner solen mellan molnen och trädgården ser fräsch och nyduschad ut. Ha en härlig vecka i ditt paradis. Kram Ann-Sofie.

yanmaneee sa...

cheap jordans
fitflops sale clearance
jordan shoes
nike air huarache
off white
kd shoes
birkin bag
lebron shoes
off white nike
fila shoes