fredag 23 maj 2014

Tina och Översten

Hej!
Igår kväll åkte jag iväg en sväng.
Det var kund och inspirationskväll hos Tina och översten i Skillingaryd.
Det var en sommarkväll som heter duga....

Butiken finns i ett sååå vackert hus och
lika fint utbud finns därinne.

...tvätt på tork...vajar i ljumma vinden..

verandan

Så fiiiin styling!!!detta var i en liten hörna av butiken.....
Men hela lokalen är i samma stil...
Det var två tjejer som visade och berättade om sitt arbete.
Dom ordnade bröllop,minnesstunder,stylade butiker,i hemmet........mm



En representant från Jeanne darc` Living visade den nya kalkfärgen bl.a
Väldigt intressant när man gillar både färgburkar och Jeanne darc.....

Liljebackens Atelje säljer sina smycken i butiken.
Christina gör personliga smycken av läder och annat material..
richert.ch@googlemail.com.


mycke fina smycken....

två glada flickor...
Maggan och Marianne som jag träffat för några år sedan på en julmarknad utanför Jönköping.
Plötsligt var dom här.....så roligt att träffas igen
Bloggvärlden är en glädjekälla.....
Maggan har fina bilder från mingelbuffen som vi bjöds på,i sin blogg Vadmalen.
Jag vet inte varför jag inte tog några bilder på den,men det var såååå gott.....

När jag åkte hem ....kör jag förbi en liten sjö
solen höll just på att gå ner.
Jag stannade bilen och steg ut.......


...så vackert

Och butiken har ett vackert sortiment,man blir glad när man stiger in...
och man känner sig nöjd och inspirerad när man går därifrån,
alltid med en kasse i handen.
Igår blev det lite färg och vax,citronolja,kryddsax...mysigt.

Margareta



9 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken spännande utflykt och vilket fantastiskt ställe! Bara själva huset är ju som en dröm! Jag kan tro att du njöt för fullt här!
Intressant också vad jag förstår!

En härlig helg önskar jag dej!
kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Åhhh ser ut som en härlig dag!
Vilka underbara bilder du bjuder oss på!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Anneli sa...

Åh vill också besöka den butiken.
Vet du om de har öppet dagligen?

Ljuvliga foton från din dag.

Kram Anneli

vadmalen sa...

Fina bilder. Vilket bra kort du tog på mej och min kusin. Tror jag ska spara det och lägga ut det på min blogg. Så kan jag avslöja min identitet. Jättetrevligt att träffas. Önskar dej en härlig helg!

EM sa...

Oj, vilket ställe!
Perfekt för en sommar-tur-och så fina saker de har.
Det finns mycket fint att åka och kika på runt ikring.
Väntar på att Gunillaberg ska öppna. Har inte varit där ännu, men ser fram emot att kika på både konsten och växterna. Det är inte så långt härifrån heller...
kram EM

Loppisälskare sa...

Så fint ställe! Har hört talas om det av vänner varav en bor i närheten. Bara måste dit när jag har vägarna förbi nästa gång.
Ha det gott.
RosMarie

Anonym sa...

Hi there! This post could not be written any better!

Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this.

I will forward this post to him. Pretty sure he will have a good
read. Thanks for sharing!

my homepage ... diet go

Unknown sa...

have a peek hereyou can try this out get redirected herecheck out the post right here click to read morecheck here

tachatha sa...

click here for info replica wallets check out this site bag replica high quality check over here louis vuitton replica