lördag 10 maj 2014

Hortensior

Hej!
Det går ju lätt att plocka in en bukett blommor från trädgården,
men det går lätt att köpa med en hortensia från affären också.
Svårt att avstå om man säger så......
Det ena utesluter inte det andra


I torsdags, när jag skulle köpa några säckar kogödsel,så
fanns det hortensior till billigt pris......
....jag köpte förstås denna.
På bordet ligger också fina grytlappar,tvättpåse och en handvävd linnehandduk....
....fynd på Erikshjälpen....superfynd!!

Blomman pryder köksbordet...

Stina pryder soffan och
en streptocarpus som blommar om,pryder köksfönsteret.

En blå hortensia står på en pall i vardagsrummet.
Den har varit med ett par veckor.

Blommor och blader gör att vi mår bra......
och en hund därtill....

Trevlig helg!

Margareta


6 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Härlig med Hortensia!
Underbar blomma!
Hoppas du får en fin helg
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Stina är så söt, ingen blomma slår henne. Fast det var en jättefin färg på din nya hortensia.
Ha en skön helg
Kramar/AM

Anonym sa...

Hej Margareta. Hortensior är underbara. Tycker om skiftningarna i blommorna. Här växer det så det knakar och det blev så fräscht efter regnet. Min pollenallergi är också bättre. Idag ska jag jobba i Maries butik. Vi ska dit ikväll på 40-årskalas så jag erbjöd mej att bli butiksbiträde. Ha en härlig helg. Hälsa dina systrar och krama Stina.

Anonym sa...

Hej Margareta!
Det är så sant allt du skriver.
Blommor o hundar förgyller livet.
Kram Karin

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
EM sa...

Jag trodde mina fjorårshortensior skulle ta sig, men så hittade jag dom båda två, i flera delar och söndertuggade plastkrukor. Gissa vem?
Han har fena på just plastkrukor som ligger på marken. Blomma i? Det gör inget, tycket han... bara att ruska lite så blir krukorna tomma och lätta att tugga.
Så de gick inte att rädda. Men de var inte så roliga i alla fall... Därför gäller det att snabbt sätta alla plastkrukor i ytterkruka eller plantera i lerkrukor. I-landsproblem hos mig...
kram EM