torsdag 24 april 2014

Trädgård i vårblom

Hej!
Det händer så mycke i naturen .....och i trädgården...
Inte så,att jag gör en massa,utan jag tänker på 
blommor och gräs och ogräs och träden som bara slår ut ...
En härlig tid.
Här kommer några dagsfärska bilder från vår trädgård....

tulpaner vid en blåbärsbuske
piplök i bakgrunden

dubbel vitsippa

här har det fröat av sig...

förgätmigej och viol...

viol

gulsippa

gulsippa och kirskål

några dubbla gulsippor och akleja...

tusensköna-ogräs för en del
en fin liten blomma för mig

kungsängslilja

ett förvildat plommonträd,
med mängder av vita små blommor.

Margareta

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Margareta. Tack för din bild. Vad roligt att den dubbla vitsippan blommar. Mina står lite skuggigare men är snart i blom. Du ska få ett exemplar av den blå vitsippan som blommar nu när vi träffas.Helt underbar blå färg. Hör av dej om du tänker komma på loppisen så tar jag med den till butiken. Skickar en bild via telefon i morgon. Kram Ann-Sofie.

lisashus sa...

Vilka härliga bilder från din trädgård! Så snabbt det går nu!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från din trädgård, härligt med mångfald.
hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

yanmaneee sa...

christian louboutin outlet
yeezy boost
yeezy shoes
kyrie spongebob
yeezy boost 350
coach outlet
cheap jordans
supreme
supreme clothing
off white