tisdag 18 mars 2014

Växthus med soffa

Hej!
Här i trakterna blåser det rejält,men vi har ju ingen snö...
Idag har jag plockat nerblåsta grenar och
så har jag fördärvat sorkhögar.
Hoppas dom inte är tillbaka imorgon....

 
Växthuset är också tvättat och städat litegrann.
Så finns där en soffa nu också.
Pelargonerna fattas,och en del annat förstås,
men en liten föraning får man .
Fikat har vi redan gjort här förstås.


Denna orkidén ,som blommar inne nu,
var i växthuset förra hösten,på rehab.Resultatet blev bra.

Margareta


10 kommentarer:

Marie sa...

Åh ert underbara växthus, så mysigt! Elsa pratar fortfarande då och då om hur fantastiskt fint hon tyckte att det var och jag kan ju bara hålla med.

Ha en fin dag!
Kram Marie

Victoria sa...

What a beautiful greenhouse, I would sit out there for hours if it was mine!!!

Anonym sa...

Hej Margareta. Så härligt det ser ut i ditt växthus. Vi ska bygga ett lusthus i år och Ingvar håller som bäst på att göra fönstren. Massa spröjs. Där hoppas vi kunna tillbringa härliga fikastunder. Förlänga sommaren lite, och njuta lite tidigare av våren så småningom. Ska bli kul att inreda, och då är det bra att ha en dotter som har de rätta sakerna. Har du kollat om Gullflockan kommit upp? Här börjar de gulgröna små "majblommorna#´" visa sej. Hoppas den överlevt, om inte gräver jag upp en ny till dej. Ha det bra och njut av dagarna. Kram Ann-Sofie.

Loppisälskare sa...

Förstår din längtan till växthustiden. Jag har ett lusthus som jag längtar till och själva längtan är en del av det hela tror jag. Jag sätter ut mina orkidéer på altan över sommaren och alla har blommat inne hela vintern. Ser fram emot fler bilder från ditt växthus. Kram / RosMarie

Mee and Molly sa...

Oj så fint det var här..älskar växthuset står högt på min önskelista :)
Kram MM

yanmaneee sa...

balenciaga sneakers
curry 5 shoes
offwhite
yeezy shoes
air max 97
yeezy boost 350 v2
lebron shoes
golden goose outlet
100% real jordans for cheap
nike shox for men

seffees sa...

this websiteofficial statement check my blogmy link More about the authorfind more information

Unknown sa...

replica bags and watches replica bags new york replica bags aaa quality

sismithe sa...

try this out replica gucci try this web-site dolabuy dior this content replica gucci handbags

tashee sa...

i8o69s6h32 r8e12l1j65 g7r80o0l68 g7q87f4f98 o2v30t4x55 p0w02w9z37