söndag 9 februari 2014

Vårlängtan........

Hej!
Samtidigt som jag tycker att tiden går sååå fort,
så längtar jag efter att det ska bli vår, mycke snart.
Helst ville jag att våren skulle börja idag och att den skulle vara läääänge.
Men under tiden jag väntar ,så får jag tänka på vad som komma skall, och
se till de gamla pelargonerna och köpa lite vårlökar och......

Jag plockade av vissna blad igår,på pelargonerna som vintervilar i lagårn.
Bakom en stor planta, står då en liten grön pelargon med två blomklasar.

Den fick flytta in på verandan omedelbart.

Jag såg det som ett vårtecken.....

På den runda fina plåten finns bl.a 
pärlhyacinter och scilla pågång.
Och lilla Ture är alltid lika glad.

En ny fjädersparris.
Den har också en grönska som är vårlik.

Sticklingar av Mrs Parker tog jag in från en stor planta i lagårn.
Dom är nu planterade i Sturehovskrukan som skymtar bakom.
Det är också en början.......

Ha det så bra!
Margareta

5 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt det är med lite spirande grönt!
Vilken tur att du såg den blommande pelargonen!
Ja, nu vill man verkligen att det ska bli vår! Januari och februari kan vara nog så sega, innan ljuset återvänder på allvar!
Vi har fortfarande mega-grått här, och regn! Himla trist väder!!!

Men snart så...!
Ha en fin söndagskväll!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej, njuter av varje bild, och får en massa inspiration,
Önskar dej en fin vecka
Kramar Kathrine

EM sa...

Så du menar att det är lite dax för att plantera om pellisarna nu då? Jahapp.. har ett gäng som bott i tvättstugan (+14-15 grader) och som fått en skvätt då o då. De är små o taniga, men kanske, kanske...
Har i alla fall beställt fröer nu... så får vi se hur det blir. Viljan finns, som sagt, och jag har planer att göra nya rabatter... läser på allt jag kan om det. Sen ska det ut i fingrarna också...från huvet...det är väl där problemet är,,, teoretiker som jag är...
kram EM

Anonym sa...

I do not even know how I ended up here, but I thought this post was good.
I don't know who you are but definitely you're going to
a famous blogger if you aren't already ;) Cheers!



Feel free to visit my blog post car injury lawyers

Anonym sa...

Alveo
Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to check out your website
on my iphone during lunch break. I love the information you provide here and can't wait to take a look when I get home.
I'm shocked at how quick your blog loaded on my cell phone ..
I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, awesome site!