söndag 19 januari 2014

Söndagslugn

Hej!
Det blåser ostanvind utanför husknuten......burrrr.
Inne är det söndagslugn....

Fönster åt söder....

En pläd virkad i restgarner...
Den används vid middagsvilan..

Den fina runda plåten....
Solens strålar letar sig in

Den gamla chiffonjén.
Rosenkudden har jag sytt en gång i tiden.

Tavlan som mamma målade på 50-talet.
Klädseln på stolarna sydde hon också  då.
Barometern är jättegammal.Jag kollar lufttryck och temperatur på den ibland.
Den är i mitt tycke snyggare än dagens väderstationer.....

Ha det bra!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Kyliga ostvindar här också men ingen sol, tyvärr, men man får vara glad åt att det inte snöar, som det har gjort i stort sett hela veckan!

Så duktiga, både din mamma och du! Vilka fina broderier, och en vacker tavla också!

När jag ser solen hos dej kan jag inte låta bli att få lite vårkänslor!
Ha en fin vecka!
Kram
Lisa

EM sa...

Jaså, har ni haft sol idag. Liiiite såg jag att det nästan var på väg att ljusa upp, men sen återgick det till att bara blåsa och yra snö... Bara fyra grader minus, men hua vad kallt det känns. Inne är lugnt o varmt, förstås...
ha en fin vecka
kram EM

Fågel Blå sa...

Mysigt och hemtrevligt du har det!
Önskar dej en fin Vecka
Kramar Kathrine