onsdag 4 september 2013

Sensommar

Hej!
Idag är det fortfarande lite mulet,men fint väder.
Igår strålade solen...en riktig trädgårsdag blev det.
Nu njuter jag nog mer av dessa fina dagar.än mitt på sommaren.
...och blommar gör det...

Hoppas det dröjer innan frosten kommer,men det var mkt nära för någon natt sedan.
Våra Agapantus var tröga iår att börja blomma.
Nu är dom fina.



Bägarranka ,tror jag den heter,blommar nog ihjäl sig....

Gamla pelargoner på uthusväggen..

New Dawn på lagårdsväggen

Rönnar vid stenmuren..

..vid nya uteplatsen....
..där är det fint nu på sensommaren och sitta och dricka eftermiddagskaffe

Ha en fin dag!
Margareta

3 kommentarer:

vadmalen sa...

Uteplatsen ser jättemysig ut. Ser den gärna från fler vinklar.........

Anonym sa...

Godkväll Margareta.Så vackert. Man riktigt känner lugnet i er vackra trädgård. Ja man njuter verkligen av varje solig sensommardag och gläds åt blommorna som ännu är kvar. Fruktträden är tunga av frukt, och det är väldigt mycket rönnbär i år. En underbar tid att fortfarande förnimma sommaren. Kram Ann-Sofie.

blockethuset sa...

Visst njuter man av det sista med alla sommar blommor, men nu har jag köpt höstblommor och tänkte plocka in mina pelargoner...over and out, ner i källaren!
Kram
C