onsdag 21 augusti 2013

Karl-Johan och Gurka

Hej!
Tack för snälla kommentarer!!
Tänk att ni hade inte glömt av mig trots frånvaron.


Idag hittade vi en fin svamp på vår runda.
En Karl-Johan så stor och tung...
Den var så fin där den stod,så det var nästan synd att plocka den.

Titta här...inte ett enda maskangrepp.
Det är ovanligt här att hitta en så fin Karl-Johan.

Våra två gurkplantor i växthuset ger många fina korta gurkor.

För några dagar sedan la vi in gurka med dill,lök senapsfrö,salt,socker och ättiksyra.
Riktigt god inläggning.

Vi ses snart igen!
Margareta


5 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilket praktexemplar och så oangripen! Den blev väl till en god omelett?
Tänk att skörda eget, inget går upp mot det.

Ha det gott. Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Idag ska jag ut i skogen, hoppas hitta någon KarlJohan, det var flera år sen jag plockade det. Din var ovanligt fin.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhhh så härlig svamp,
Och så mycket fina gurkor!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Hej Margareta. En sån stilig Karl-Johan. Ja gurkorna i mitt växthus har också gett skörd hela sommaren. De sista mognar nog fram i helgen, däremot tomater kan vi nog skörda ett tag till. Härligt med egna garanterat giftfria grönsaker. Kram Ann-Sofie.

Anneli sa...

Vilken svamp!
Nästa år ska jag ha gurkor i mitt växthus också.
Växthuset blev ju inte klart förrän lite sent på säsongen så det blev tomater bara i sommar.

Ha en fin kväll,
Kram Anneli