fredag 19 juli 2013

LAVENDEL

Hej!
I våras såg vår lavendel inte mycket ut för världen.
Det såg ut som den var helt död.
Jag klippte den hårt och tänkte att den ska få en chans.
Och nu blommar den som aldrig förr...

Igår plockade jag en bukett,så mycke jag kunde hålla...

...satte mig i växthuset och gjorde tre kransar...

..ute gick ej att sitta med detta,för det blåser styv kuling här varje dag....

...en av kransarna fick svans...

...den hänger på gamla dörren i vardagsrummet..

..två kransar hänger i det infällda fönstret i hallen..

..av det som blev kvar gjorde jag små buketter
som hänger i en kedja i fönstret.
Det luktade sååå gott när dom kom på plats.

Önskar Er alla en trevlig helg!
Margareta





3 kommentarer:

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej i sena natten! Va härligt det ska dofta av lavendeln och vilka fina kransar.
Carin

Victoria sa...

I just finished making a floral crown today. Your Lavender ones are gorgeous!

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhh så vackra kransar!
Kramar Kathrine