torsdag 4 oktober 2012

På plats...

Hej!
Det var det där halvmånebordet....
Nu har det fått  en plats..
..liten vägg mellan nya rummet och köket,kan man säga.
Bordet får samsas med lite lyseknappar,men dom är så fina,så det gör inget.

Om någon undrar så kostade bordet 75 kr.
Rakspegeln som hänger ovanför kostade 20 kr. Den har också
fått lite grå linoljefärg.

Familjefotografiet är  från början av 1900-talet.
Det är farmor och hennes 11 syskon och hennes föräldrar.
Kanske bordet och fotot är lika gamla....
Fjärilen har jag gjort av gammalt bokblad.

Ha det så bra!
Margareta


3 kommentarer:

EM sa...

Det blev verkligen jättefint!
Visst är det roligt med gamla släktfoton. Jag har en hel hög, men tyvärr så finns några utan namn bakpå (mamma var noga med sånt). Dem har jag fått från äldre släktingar och nu vet jag inte vilka personerna på bilderna är. Jag har forskat lite nu och tror mig veta. Och det finns nog ingen kvar som kan rätta mig om jag har fel... de är väldigt gamla bilder.
må så gott
kram EM

lisashus sa...

Åh, så fint bordet blev och så användbart! Så fina saker du har där!
Jag älskar ju gamla foton, och kronan - såååå fin!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bordet passade perfekt där, matchar ju dom superfina ljusknapparna. Så fint du gjort med spegel och krona.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria