torsdag 3 maj 2012

Trevliga fynd...

Hej!
Vilken härlig majdag!!!!!
Som jag tror,en av de finaste dagarna på året,med skir grönska

Igår fick vi en fin lavendel som nu står på trädgårdsbordet vid köksingången.

Sen har jag storhandlat växter idag.
Citygross hade fina olivträd...det hade jag inte tänkt köpa,men...
Blomsterlandet hade trädgårdshortensia,med kupong halva priset,så....
Ja, ni förstår ....

Som sagt,jag kunde inte motstå

Växterna mellanlandade här bland stenarna i vår fina trädgård...


...för att sen hamna i ett skyddat hörn.
Det kommer säkert snart dagar som inte är så sommarlika ..

När jag ändå var i fyndartagen,så tittade jag in på Erikshjälpen.
Där fanns en hög med speglar för 25 kr.
Glaset var slipat i kanten och lite lagom krackelerat...
...alltså hur fin som helst.
B tvättar av den och sen har jag grundmålat den vit...ibland går det undan.

En matta för 30,blev det också.
Som dörrmatta vid utgången i nya rummet.

Kanske är det vårluften som gör att jag fyndat så idag.??

Hoppas ni alla har det bra!
Margareta




6 kommentarer:

Monica sa...

Vilken fin spegel, och jo vilka fynd ibland blommor, jag förstår dem hoppar liksom bara till en och ropar jag vill bli köpt! Det går ju inte att motstå. ha ett gott! Kram Monica

Fågel Blå sa...

Vilka fynd,,, så härligt!
Jag har fyndat nåt också i denna vackan kika in på min blogg får eu se!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

lisashus sa...

Oj, vilka fynd du har gjort! Ja, visst har vi härligt väder! Vi hade vår toppendag i onsdags! Helt underbart varmt och skönt! Sedan lite kallare vindar men man är glad åt solen!

Speglar kan man aldrig har för många av! Vilket fynd!
Ha en härlig fredag!
Kram
Lisa

EM sa...

Fina saker och växter. Har också slängt mina blickar på ett olivträd. Till uterummet. Hade väl passat perfekt?
Vi får se... ska till Falköping och kolla in blomgubbens grejor på torget idag. Tar med pojkarna, de älskar ju att åka bil. Har fått hundgaller och nätgrind baktill så att de inte bara kan springa ut, så nu är vi färdiga för avfärder.
kram EM

Anneli sa...

Jättehärliga blomster du köpt!
Ibland kan man inte låta bli........

Spegeln var fin, snygg modell.

Önskar dig en skön helg,
Kram Anneli

Unknown sa...

Hihi, förstår att du inte kunde motstå de fina växterna ;*)

Men, en sån fin oval spegel ~~~ vet inte vad det är, men just ovala speglar tycker jag extra mycket om...kanske något vilsamt över formen hos dem...

Bra teamwork ni har därhemma, och roligt att se bild på B igen också :-)

Hos mej regnar det. Tack och lov hann vovvarna å jag med långpromenaderna precis innan det började falla.

Kramen från Eva