fredag 6 april 2012

LÅNGFREDAG

Hej!
När man var barn var långfredagen en riktigt lång dag.
Numera går den lika fort som alla andra dagar.
Jag har vilat mig idag.
När jag gick ut på fm så stod en kär vän på grunden till växthuset...
..det var varken Sven-Erik eller Håkan eller Daniel eller.....
Det var SÄDESÄRLAN.
Jag tror hon tyckte vädret var sådär...
men hon vippade piggt på sina långa stjärtfjädrar.
Eftersom hon såg så pigg ut,så gick jag långa rundan,hon uppmuntrade mig.

Några påskliljor får pryda på nya stenläggningen.
Det ser nästan ut som det vore bruna ägg på marken


En höna ligger och vaktar

Och här var det bruna äkta närproducerade ägg från Ellas höns.
Färskare än så kan inte köpta ägg bli.

Nu väntar vi in lite gäster....

Fortsatt trevlig helg!
Margareta


4 kommentarer:

Norregård sa...

Glad Påsk i Fållorna:))

Kram från Norregård!!

Fågel Blå sa...

Stor Kram till dej och en riktigt Glad Påsk
Ktramar Kathrine

Fågel Blå sa...

Stor Kram till dej och en riktigt Glad Påsk
Ktramar Kathrine

EM sa...

Men...
har ni ingen snö?
VI har dm nu... jag är så sur... fast det är vackert när solen skiner...
nåja, det är skönt med lite långhelg i alla fall, trots att vi inte är helt kuranta. Så vi skippar bygg och vilar istället.
kram EM