fredag 16 mars 2012

Hej på Er alla!
Idag har det varit en fredag med lite av varje....
Här blir det blandat också:

I köksfarstun blommar julens sista amaryllis...

...den är som den finaste lilja.

I ena fönstret i köksfarstun blommar en kungsängslilja.....

...så skir och fin.

Detta är i skogen hemmavid.Där står en målad stol.
Idag träffade vi våra trevliga grannar precis där
och Hilda satte sig att vila lite.
Det är målat på stolen:Vila dig lite.

En bild till på söta Hilda.
Tjingeling!

Vi har tittat till Monas blommor också idag.

Våren är här!
När jag var ute i kvällningen både hörde jag och såg staren.

Så här ser växthuset ut idag.
Ynglingarna har slammat dom underjordiska väggarna
Nu får det sköta sig själv under helgen.

Med detta önskar jag er en trevlig helg!
Margareta








4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så härliga blommbilder!
Tänk att Våren är här!
ha en fin helg
Kramar Kathrine

Anneli sa...

Oj då, här har vi en med gröna fingrar.
Så vacker kungsängsliljan var..........

Ville kika in och önska dig en skön helg,
Kram Anneli

EM sa...

Ja nu har koltrastarna fullt upp i backen, men inte minsta lilla blomma har jag sett ännu. Jag sätter upp dig på väntelistan för killarna är fullt uppbokade nu. Reklam lönar sig :-)
Kram EM

Anonym sa...

Hej!
Hilda blev så glad av att se sig själv på stolen i mysiga skogen!
kram din granne Åsa!