måndag 10 oktober 2011

Hej!
Ombyte förnöjer....
I helgen har jag arbetat som sjuksköterska.
Idag har jag varit målare och kört lite "taxi"och det vanliga.....
Och Anders har skjutit en älg i vårt jaktlag...
och Muehlenbeckian den växer.
Har varit ute i sommar.

..skulle nog behöva tuktas..

Denna klippte vi ner hårt,för några veckor sen,inte ett blad syntes...
..den är tät och fin nu.

Här var då dagens arbetsplats.
Måla bräder till taket i finrummet.
Dom var sååå låååånga.

Ha en bra dag!
Margareta



6 kommentarer:

Lisas torp sa...

Klokt att måla bräderna innan de kommer upp i taket!!
Oj, så den plättbladsblomman har vuxit! Det verkar vara en sort med stela stänglar - det finns tydligen två sorter!
Kram
Lisa

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej där!
Ja, tänk vad bräder kan kännas långa när de ska målas. Men när det är klart är det klart...
Ha en bra fortsättning på veckan!
Carin i norr

Fågel Blå sa...

Vilken blomma så fin!
Ha en fin vecka!
Kramar Kathrine

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Oj,så mycket ni hinner med! :)
Kul när växterna trivs o växer så fint!
Jag har inte alls samma tur med mina! ;)

Ha en bra dag!
Kram Annica

EM sa...

Den blomman är inte för mig. Ständigt skriker den om vatten och omvårdnad. Men jag klipper ner den och viskar rara ord till den och hoppas den tar sig. Jag är nog inte tillräckligt pysslig, helt enkelt.
Visst är det trist att måla lång panel, men klart bättre nere än uppe i taket... Vi är i stort sett klara med fönster för denna gången, bara några innanfönster kvar att se över.
kram elsamarianne

snickaren Håkan sa...

Duktig flicka måla på nu
snart har vi jagat färdigt på älgen