lördag 16 juli 2011

Titta...ett fynd

Hej!
Idag var det lördag igen.
En liten tripp till Erikshjälpen hann jag med.

Denna korgstol kunde jag inte motstå..
Kan stå ute eller inne,vi får se....
Kan målas vit......
Den var helt felfri och billig.
Linden blommar och doften i trädgården är mycket behaglig.
Här kan jag tänka mig att sitta... i korgstolen.
Fullt med blåklockor under linden.

I växthuset börjar det mogna.

En kanadensisk ros blommar.Knopparna är röda och blommorna vita.
Den lilla violen har jag fått av min chef,Linnea.
(Världens bästa chef)

Ha en trevlig och fin helg!
Margareta




4 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken fin mormorsstol du hittade! Har själv en likadan sedan länge! En klassiker! Ja, vilka fynd man kan göra!
Så vackert med blåklockorna och så härligt med egna tomater!!!
Ha en skön lördagskväll!
Lisa

Unknown sa...

En sån fin korgstol.
De knirrar så mysigt såna korgstolar, när man suttit i dem, och reser sig, och vandrar vidare...

Kramar ♥
från Eva

Anneli sa...

Korgstolar slängde jag på soptippen för ett tag sedan....kan ju säga att jag ångrar mig!
Men fick ett ryck och då åkte det mesta med.......

Är du som jag, helt betagen i Lindarnas doft just nu?
Visst är det härligt?

Kram Anneli.

EM sa...

Den kommer att bli jättefin med lite vit färg, en skön dyna och en liten filt... och så en god bok o en kopp kaffe. Då är det inte synd om en...hi hi.
Vi har storröjning i helgen, har gjort mig av med gamla kläder.Och kört iväg en hög böcker till ett antikvariat som köpte dom. Nåja, kläderna är lagt i påsar, men inget mer ännu. Finns tid att ångra sig,,,
Har så svårt för det där att slänga saker. Kan ju va bra att ha.
kram elsamarianne