torsdag 21 juli 2011

Syltade kantareller

Hej!
Igår plockade vi kantareller på vår morgonpromenad.
Vi letade inte,utan dom bara fanns vid vår stig.

Små och fina.Jag satt ute och rensade..

Det blev tre burkar syltade kantareller.
Riktigt gott till söndagssteken.

Recept

2 lit. kantareller förkokas i vatten 10 min.Slå av vattnet.

Lag:
4 dl inläggningsättika
3 dl socker
4 vitpepparkorn
4 nejlikor
1 bit kanel
1 bit ingefära
1 rödlök

Blanda lagen.Häll i kantarellerna.
Sjud ca 1 tim.
Häll upp i burkar.Förvara kallt.

Ha det så bra!
Margareta



2 kommentarer:

the super ordinary sa...

Just vad jag har gjort idag.. Fast mina var stora och fina ; )

Kram på dig..

Vardag och flärd sa...

Tack för receptet, detta måste jag göra, får ju oftast massor av kantareller och det är roligt att pröva något nytt recept. Har syltat trattisar tidigare.
Ha det fint!
Kram Eva