måndag 11 juli 2011

Hej!
Det är så roligt att ni vill titta in här på bloggen.
Tack för kommentarer på olika sätt!

Idag skulle jag stiga upp tidigt och klippa häcken.
Inte blev det så tidigt,men häcken blev klippt.
Så här såg den ut före.Det är hagtorn,med allt möjligt....
Bladlöss i riklig mängd....
Lite bättre efter klippning.
Sen har vi en häck till nere i trädgården.
Jag klippte så mycke jag kunde,sen fick jag be Anders hjälpa mig lite,
där jag inte nådde.

Här var det morgonpromenad....

Det fina badkaret vi köpte i söndags.

Lite målning av foder och lister har det också blivit.
Vi har bytt foder och lister vid gamla matplatsen.
Skafferidörren blev ännu finare med denna inramning.

Fönsterna mot gårdsplanen.
Nu har vi bara en container,så det är bra utsikt.

Den lilla garderobsdörren tycker jag är så fin
detta tack vare skicklig snickare.

Ikväll hade Anders gammeltraktorn och en slåttermaskin  igång.
I bakgrunden ser man en del av häcken.

Det var en riktig blomsteräng...blir gott hö för hästarna...
om det hinner bli torrt förstås.

kvällsmaten intogs i nya rummet...
...kantarellsmörgås och lite annat.

ja,så har denna dagen gått,fortare än lovligt..
...snart en ny dag...

Ha det så bra!
Margareta









2 kommentarer:

Lisas torp sa...

Duktiga du som har klippt häcken!
Åh, så många fina detaljer ni har!
Kram
Lisa

Lisas torp sa...

Duktiga du som har klippt häcken!
Åh, så många fina detaljer ni har!
Kram
Lisa