tisdag 5 juli 2011

Arbete pågår...

Hej!
Här är det arbetsdag...
Golv läggs inne,panel sätts ute,målning av bräder och annat....

Johan sätter plåt vid fönster.
Tobias och Emanuel har börjat med panelen..mycket mätande,så det blir så bra som möjligt

En detalj från dörrfoder och avslut.
Även fint avslut nere vid golvet...bild kommer senare

Det gamla infällda fönstret är i stort sett färdigt.
Jag är såååå nöjd med det.

Bland det skruttigaste vi har på gården är den gamla källaren.
Nu blommar blåklockorna där,och då är den charmig med.

Vit clematis vid uthusväggen..

Då fortsätter jag att måla,
snart är det 11-kaffe...

Ha det bra!
Margareta







5 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja kaffepauserna är viktiga när man bygger. Huset ert blir så fint. Foderlisterna är vackra... Resultatet blir perfekt!
Kraam
Sanne

EM sa...

Så fina fönsterfoder! Det är det som blir pricken över i när det gäller renovering.
Källaren är charmig. Men jag vet hur du känner det. Lite rödfärg kanske? För två år sen fick alla våra byggnader ny rödfärg, och vilket lyft det blev! Husen blev som nya (nåja, nästan i alla fall). Eller så får du be dina duktiga snickare att göra en ny vägg och dörr i samma stil.
Här hos oss har allt gått i stå. Händer inget. Mannen på kurs, och jag bara går omkring och får inget ur händerna.
kram elsamarianne

Nilla sa...

Såna fina foder, måste genast visa mannen. ;)
Det ser ut att bli så fint hos dig.

Ha de bäst !!
Nilla

Lisas torp sa...

Jag ser att arbetet fortskrider! Oj, så fint det blir och vilken fin detalj vid fönstret! Vilka hantverkare ni har!!!

Kram
Lisa

Märta sa...

Era fönsterfoder är ju så fina. Så snyggt!
Lycka till med allt målande!
Kram! Märta