torsdag 16 juni 2011

Hej igen!
Vilken vacker torsdag det har varit.
Lagom varmt,ganska vindstilla,blommorna är i sin fägring,
gräset är grönt och snickarna håller igång.

Här är det pumprum/tvättstuga som får plattor.
Sen ska det på gipsplattor och sen fuktspärr.....

Fönstret till höger är nytt för dagen.

En knölbegonia är planterad idag.
Vita lobelia finns också i korgen.

Den vita stäppsalvian har just slagit ut.
Den har fint stöd av en gammal stolsrygg.

Tänk,redan torsdag kväll....

Ha det gott!
Margareta






3 kommentarer:

Anneli sa...

Härliga blomster du visar!
Vit lobelia som är så vackert........

Gammal stolsrygg till stöd så fint ihop.

Kram Anneli.

EM sa...

De är verkligen arbetssamma. Så roligt att se hur det växer fram.
Jaha, det är stäppsalvia den heter. Har en sån fusk- blomma i köket som jag trodde var nån slags vit variant på lavendel. Den passar bra till tapeten och behöver varken ljus el vatten.
Knölbegonia är en av mina sommarfavoriter men har inte skaffat nån ännu.
Mina pelargonsticklingar mår jättebra o jag är så glad att jag lyckats så här långt.
Kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Hej!!!
Kikar in på en snabbis och önskar dej en fin helg!


Kramar Kathrine