lördag 18 juni 2011

Hej!
Då var det helg igen.
och här är ganska lugnt...

Kunde inte låta bli att sätta in en blomma i nya rummet.
Vit pion och schersmin.......fina dofter

Trots att jag har köpförbud,hamnade jag på Erikshjälpen idag.
Förbudet upphörde för en stund...
...en kommod med en lite skamfilad marmorskiva köpte jag....tänkte, att den kan nog Håkan Snickare göra något fint av till en av våra små toaletter...kanske...
Även en ganska lång gammal trasmatta med fina färger fick bli min.

Målning av foder och lister kan jag fördriva tiden med annars.
Fina allmogelister från Jönssons Trä i Horda.

Golvlisten bred och fin....
Men jag fick gå ifrån målningen för knotten anföll...

Det var regntunga skyar och koparad när jag gick in.

En fortsatt trevlig helg!
Margareta





4 kommentarer:

Unknown sa...

Älskar gamla kommoder & schersmindoft ~~~~

Kikar in en stund, och njuter...ska strax fortsätta släpa runt gamla möbler på trasmattor härhemma ;*)

Kram ♥
Eva

Fågel Blå sa...

Åhh så fina saker som du hittade!
Önskar dej en fin Söndag
kramar Kathrine

EM sa...

Köpförbud med tillfälligt stopp! Ha ha, ja du, så kan det bli ibland. Jag har Tradera-stopp, men likväl så får jag mail att jag vunnit nåt. Och visst låter det bra. Vinna är ok, visserligen kostar det, men man vann...
Måla bland knott, det är inte roligt. Jag flyttade in i lagårn, med byggbelysning, när jag målade ytterpanel förra sommaren. Man står ut med mycket, men inte knott o mygg.
kram elsamarianne

Anonym sa...

Trevlig golvsockel! tycker den ser identisk ut med våran... Kul att det verkar ha löst sej i Munkaskog och Lustfyllt.

Trevlig midsommar önskas ifrån Granshult