måndag 2 maj 2011

Pelarbord

Hej!
Idag kom vinterjackan fram igen.
Sol,blåst.moln,regn,snö......kyligt.

Här ser man hur rumsfördelningen blir i utbyggnaden.
Rakt fram entren.Till höger pumprum och typ tvättstuga.
Vardagsrummet längst bort,som slås ihop med vårt gamla vardags/TV/rum.
Till vänster från entren är köket.

Jag har målat färdigt pelarbordet som ska få vara soffbord i nya rummet.
För ca 20 år sedan målade jag det med en grågrön färg och en blomslinga.
Nu har det blivit vitt.

Så bra bord dom gjorde på 50-talet.
Höj och sänkbart och med iläggsskiva.
Ja,nu står det och väntar på att få komma in igen....Ska bli roligt...

Ha det gott!
Margareta





4 kommentarer:

Märta sa...

Jätte snyggt bord! Visst är det praktiskt att kunna höja och sänka bordet.
Ja nu har vi fått tillbaka vinterkylan, 5 minus var det när jag for till jobbet idag.
Ha en bra vecka!
Märta

EM sa...

Det var ett lite ovanligare pelarbord. De brukar väl vara runda oftast? Mitt är runt och har samma fot som ditt. Ingen iläggsskiva, det är ju jättepraktiskt, sånt skulle jag behöva.
Det är fint vitt. Vårat börjar bli lite, vad ska jag säga,,,, använt... så nästa gång blir det vitt.
ha en bra tisdag
kram elsamarianne

Fågel Blå sa...

Hej och hå här går det undan!!!!
Vilket charmigt bord ja du dom kunde förr!!!!!
ha en fin dag!
Här är det Vinter igen!!!!
Brrr så kallt!
Kram Kathrine

Skogslyckan sa...

Ser att det framskrider kvickt hos dig! Måste vara kul att följa arbetets gång. Vi har valt ut gamla fönster och dörrar till vår kommande glasveranda på baksidan. Får se om vi startar i år eller nästa...
Nu ses vi snart!
Kram Pia