onsdag 25 maj 2011

Arbetsdag

Hej igen!

Oj,vad det har blåst och regnat,men här har ändå arbetats på hög nivå.
Själva plåttaket med bandplåt på tillbyggnader är klart.
En lucka har ordnats idag för sotaren,när han ska inspektera....
Även en "pipa" för köksfläkten har tillverkats....
....dessa saker ska då även kläs med plåt.

I blåsten och regnet är de  tappra snickarna mitt uppe på taket.
dom har mottot: Inga problem,detta löser vi...
(Håkan och Daniel)

Elmannen Kärdeby drar elledningar och sätter upp plåthattar...
Inga problem..

Muraren Andreas fixar med muren runt spisarna.Ett glatt skratt kommer då och då.
Plåtisarna har gjort en kåpa till fläkten som sen ska vara innanför den murade spiskåpan.
Jag frågar mig ibland.Hur kan dom allt??
Men jag inser att vi har världens bästa hantverkare
och detta tack vare Johans Bygg.


Jag fick en jutesäck också igår..
Den kommer att passa bra in här på detta stället,när vi får lite ordning.
Säcken är beställd HÄR.

Ha det bra allihopa!
Margareta



1 kommentar:

Vardag och flärd sa...

Underbart att ha så duktiga hantverkare! Varför är det inte "fint" längre att kunna göra riktigt hantverk??
Här går det visst att kommentera, annars är det jätteproblem med blogger, tröttsamt!
Kram Eva