måndag 25 oktober 2010

MOSSA

Hej!
Tack för att ni tittar in!
Roligt att dela med sig lite av vad man tänker och gör.
Denna soliga dag har vi bl.a varit i Norrskogen och plockat granris till gravarna.
När vi gick vår morgonrunda plockade vi mossa.

Denna korgen står nu på framsidan av huset.
Ett par äpplen kan ju bli godis för fåglarna.

Jag gjorde en krans av mossan också.Några kvistar av vårt gamla vide plockade jag nere i trädgården.
Det gick faktiskt att skala av "kissarna".
Tänk att det redan är förberett för våren i naturen.
Kransen ska vi lägga på mammas och pappas grav,med kanske en blomma i mitten.


Här sitter Birgitta och Signe utanför lagårdsväggen och väntar på mig.
Soffan och ett litet bord ska in på vinterförvaring.Men det var riktigt skönt här i solen.

Jag önskar er alla en bra kväll och morgondag!
Margareta




8 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Vilken fin mosskorg du har gjort i ordning.
kram o ha en fin kväll.
ninni

Skogslyckan sa...

Så fint du pysslat och donat. På förmiddagen och morgonen var det så fint här. Det är så vackert med frost.
Ha en fin tisdag!
Kram Pia

Marie sa...

Hej Margareta!

Så underbart fint med mossan i korgen och vilken fin krans. Mossa är en storfavorit hos mig, man kan göra så mycket kul med den.

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marie

Lisas torp sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Så strålande den varit här i Sthlm också!
Så fint med din korg med mossa och kransen!!!
Ska försöka hinna med att ta en tur till skogen och plocka lite jag också nästa vecka! Så fint att ha!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Hej, och tack själv för att Du tittar in till mej också ~~~

Så hääärligt dom ser ut att ha det i solen, Signe och Birgitta :-)

Fåglarna blir säkert jätteglada för äpplena ♥
Du har gjort så fint av mossan ~~~

Jag ska också till gravarna...någon gång...det var så länge sen...jag har undvikit att hälsa på alla de mina som jag har där...det är liksom en kluven känsla numer också, för de är ju med mej ändå...

God natt & Sov så gott
Kram
från Eva

Fågel Blå sa...

Åh så fint du har pysslat och donat du är så duktig.
Och det blir så fint överallt!¨
Hoppas min vän att du får en fin dag!
kram Kathrine

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! vad fint du pysslat så enkelt med korgen men ändå så mysigt..Kransen blev helt underbar älskar när man kan plocka allt från naturen....
Ha en ljuvlig vecka
kram wivi

yanmaneee sa...

kyrie 6 shoes
nike epic react
yeezy boost 350
moncler jacket
balenciaga shoes
supreme clothing
vapormax
jordans
golden goose outlet
curry 4