lördag 28 augusti 2010

Trädgårdsfest och helg

Hej ni alla!!!!
Vilken fin dag det varit idag.Jag vågade knappast hoppas.Vi har varit på stora Trädgårdsfesten på Sofiero.Där har vädret stor betydelse.Det har varit perfekt idag.Mycket vackert och inspirerande.Men när jag skulle fotografera var batteriet slut och inga nya fanns att köpa på området.Så jag får ha allt jag sett i mitt minne.Vi handlade lite,så någon bild på det ska jag visa sedan.
Jag visar nu några bilder från egen trädgård och på 2 livsnjutare.

En bild från en dag i denna veckan då det inte regnade.De vita som sticker upp är anisisop.
Sen är det aster och ringblommor

Några blommor på monbretian.

2 blommor. Pelargon och Sigge. Duktig kisse. har tagit sork både idag och igår.Sigge sitter gärna intill blommorna.Han tycker det är vackert.

Lille Sven gillar blommor också.Här ligger han på soffan och vilar middag.Lavendel i förgrunden.

Nu hoppas jag vi får en solig och fin helg.Hoppas kan man alltid.

                                                   Vänliga hälsningar från Margareta

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, Sigge har god smak, för han förstår ju verkligen det här med blomsterpraktens ljuva ro :-)

Och lille Sven, en sån sötis!

Jag tycker att katter har det sååå härligt, och fritt sådär ute på landet som Du bor ~~~ sådär som det SKA vara.

Våra är ju innekattor, och jag gör allt för att de ska trivas med det. Man kan bara inte släppa ut de här där vi bor, det finns alldeles för mycket bilar, och otyg runt husknutarna här :-(

KRAM från Eva

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Vilken otur med kameran.. Där var nog mycket vackert att titta på..
Sigge och sven.. Vilka godingar!!
Klart dom mår bäst i den vackra miljö dom omges av..
Hoppas på att vädret blir fint i helgen för dig som är ledig! Om inte så hoppas jag du får en skön helg iallafall..

Kram på dig!

Mia

Lisas torp sa...

Alltid så kul att se vad andra har i sina trädgårdar - vilka tips man får! Vanlig Isop har jag men anisisop har jag inte hört talas om! Så vacker den är och så uuuursöta katterna är!
Min hette också Zigge, och var helsvart! Katter höjer verkligen mysnivån!
HÄr är det i alla fall riktigt fint väder, hoppas att det är samma hos dej!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Vilka sötnosar!! Förstår att de trivs där bland blommorna;o)

Kram Malin

EM sa...

Så fina dina blommor är, både växterna och katterna. Min lata katt, han går bara ut i värsta fall. Han går inte ens ner till stallet och umgås med stallkatterna. Nu har han placerat sig mitt i soffan. Bortskämda kräk *ler*. Men han har nog identitetsproblem, då han är uppfödd av mig...
ha en skön lördag (oj nu lyser solen, jippee)
kram elsamarianne

Skogslyckan sa...

Underbara sensommarbilder. Våra två katter har också en viss förmåga att dyka upp när man fotograferar i trädgården. Tack för gullig kommentar! Du har inte så långt hit, kom och hälsa på nån gång vetja!
Kram Pia