söndag 16 augusti 2020

Lin,bondbönor och värme

Hej! 

Värmebölja pågår.

Iallafall har jag plockat lite lin,innan det blev brunt.

En krans ,tänkte jag åstadkomma.

Mellanmål behövdes.

Fick plocka en bukett till för att få kransen färdig.

Här är den på sin plats,
på öppna spisen.
Kransen kommer att övergå i gula toner,
allt eftersom hösten kommer.



Bondbönorna är skalade.
Det blev inte så många,men de som fanns var fina.
Är nu förvällda och infrysta.

En fin växt,som jag köpte på
Stora trädgårdsfesten i Sofiero förra året.
Kommer inte ihåg namnet.
Den vissnade ner helt i vintras.


Dagens morgonpromenad.

Dagens köksbordsbukett från trädgården.

Nu hoppas jag på svalare väder med lite regn på natten.

Ha det bra!

Margareta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Vilken vacker linkrans du bundit! Passar fint där mot muren. Ja, nu är det skördetider och mycket att ta reda på. Bondbönorna är värda bestyret med skalet, de blir ljuvliga, bara färgen gör en glad!
Önskar också svalare väder även om vi förskonats från den värsta hettan. Regn har vi också fått men mer behövs, det är galet torrt överallt och "mina" kantareller har torkat ihop. Men morgnar och kvällar är ljuvliga på balkongen. Augusti är en fin månad.

Må så gott!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Så fin linkransen lev och du lyckades verkligen pricka den rätta mognaden! Så vacker den är den gröna färgen och så fint på den öppna spisen!
Så många vackra blommor du har i din trädgård! Vacker bukett!
Här är ännu en stekhet dag och jag skyr verkligen denna värme!
Hoppas också på lite svalare och framför allt REGN!
kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Värmebölja här med på ön! Underbar linkrans du har gjort! Ja nu är man sugen på att blomsterpyssla och bara sitta still i skuggan...
Lite regn skulle sitta fint också!
Kram från Titti

Evas Pyssel sa...

Vad fint med en egen linkrans på öppna spisen. Mycket vackert. Vi har nästan likadana hus , men vår öppna spis är av brunt, mönstrat kakel. Den är verkligen centralpunkt i vårt hus, kanske inte just på sommaren ,men resten av året.
Jag tror inte att jag får ihop en så värst bukett till köksbordet. Det skulle vara en bukett av jordärtskockornas blommor i så fall. Det är varmt här också och mycket torrt. Ha det fint önskar Eva