söndag 12 februari 2023

Lite grönt och nån snödroppe

 Hej!

Det har varit snö och kallt.

Sen blev det jättehalt .

Nu är nästan all snö borta och om man vill,kan det vara lite vårlikt.


Ny grönska som påminner om en vår .
Detta är chili som jag satte 24/1.
Står på fönsterbräda med element under.Så fröna kom igång ganska snabbt.
Ska nog sätta krukan i glasverandan snart.Där är det ljust och svalt.


Dessa fina pärlhyacinter.


Grannens höns har fått vårkänslor.
De värper de finaste färgranna äggen.


....och när jag ändå var igång att sy.så blev det en småblommig klänning.
Fickor i sidorna och knytbandet,knyter jag bak.
Modellen är Hinterlandsdress.


För mindre än en vecka sedan var det inte alls vårlikt.
Men vackert.


köksbordet idag.
Köperosor från ICA med blåbärsris från skogen.
Snödroppar från trädgården.Den finaste buketten.

Ha det så bra!
Margareta














4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin klänning du sytt!
Mysigt med det småblommiga tyget.
När får jag se dig i den?
Karin

lisashus sa...

Vädret växlar verkligen - ibland känns det nästan som vår för att nästa dag vara vinter igen. Fint hos dej och härligt när det spirar i fönstersmygen.
Underbart med snödroppar. De måste stå skyddat eftersom de är så långt gångna.
Vilken jättefin klänning du har sytt! Du är verkligen duktig som både kan sy och sticka!
Den blir du vårfin i!
Fin vecka till dej! Här skiner solen idag!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Så söt klänning, riktig flickmodell till en flicka! Jag har tappat sysuget, men blir frestad nu när jag ser din klänning.
Hos oss har det kommit snö och nu är det vackert i stan igen. Hoppas den får ligga kvar över sportlovet, det gör ju så mycket för de lediga skolbarnen. Men annars så längtar jag efter våren. Men allt har sin tid.
Ha det gott!
Kramar från Eva-Mari

Telkom University sa...

What are some effective strategies for optimizing light exposure for indoor plants, particularly in low-light conditions?