lördag 12 februari 2022

Ny kofta och lite grönt...

 Hej!

En ny kofta att värma sig med,kan ju aldrig vara fel.

Ganska blåsigt och kallt ute.


Här  var min nya kofta,som jag stickat i Rauma finull.
Designad av Aftenstrikk/Enya Ödegaard.
Modell:overvintringclassic
Rolig stickning.Uppifrån och ner.Stickad runt och sedan uppklippt.
Pärlemoknappar fanns på knapplagret.


Man behöver nästan förstoringsglas....men något grönt kan ses.
Jätteverbena.Krukan stått ute i två veckor..Tog in den förra lördagen och
nu börjar det gro.


Lite annat grönt,som chili och paprika.


Purjolök som jag grävde upp häromdan.
Rådjuren hade toppat dom ganska rejält,men snällt att dom lämnat lite.
Nu var det slut för denna gång.


Lite små tappra snödroppar.



..och andra stängeln på aprikosa amaryllisen,


Ha det så bra!
Margareta









3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken fantastiskt vacker kofta du har gjort! Så fin i färgerna också! Du är verkligen duktig!
Nu blir jag inspirerad att börja förgro. Det måste ske snart känner jag. Sommarblommorna hägrar!
Tänk, att du ändå har skördat purjolök mitt i vintern.
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Du är fantastiskt duktig att sticka, kan inte se mig mätt på den fina koftan! Jag stickar ju också men mycket enklare saker, just nu lånetumvantar till dotterns fjällstuga. Lagom komplicerat för mig!
Attans rådjur! Vackra men retsamma. Lite lämnade de ändå...

Ha det så bra med dina sådder. Det ser såå roligt ut.

Tack för din fina kommentar hos mig!
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Underbar kofta!! Så snygg! Ja nu är det hög tid att få fröer i jord...och din aprikosa amaryllis är helt fantastisk!!
Kram från Titti