söndag 30 januari 2022

Stormigt......

Hej!

Som det har blåst.

Elen har klarat sig här.Säkert, tack vare, att många ledningar är nergrävda i närområdet.

Men man är orolig för skogen och annat som blåsten kan påverka.

Närbild på kalanchoe.
Just denna är så dubbel och gullig.


Dt är egentligen bara en mini,men när man tittar nära,ser man 
att även det lilla kan vara så vackert.


En hortensia har fått sin plats på vardagsrumsbordet.
Kommer förmodligen inte att klara sig så länge,men den är fin i nuet.
Jag har en liten skiva oasis i botten av ytterkrukan.
Vattnar på oasisen,så borde ju plantan inte torka ut iallafall.


På köksbordet står en liten "vårhyacintplantering".
Med lite grenar och en björkriskrans,blir det mer vårlikt,tycker jag.


Här en suddig bild på mig själv.
Jag har sytt en kjol i linne.Den har fickor i sidorna.
Linning fram med rynkor och resår bak.
Kjolen passade bra till min stickade kofta.
Kanske syr jag en kjol till....

Ha det så bra,när vi snart går in i februari!
Margareta









 





 

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Här blåser också så det dånar i ventilerna! Men det är nog ingenting mot de mer utsatta ställena. Hugaligen! Idag blir det innesittande hela dagen.
Så fina vårblommor du har skaffat dig. Jag har inte kommit mig för än. Efter mitt misslyckande med den stora Azalean kom jag av mig. Nu börjar februari så lusten kommer säkert.
Vilken fin kjol du sytt! Passar både tröjan och dig perfekt! Jag har precis tvättat en tygstuv som legat till sig. Den ska få bli en storskjorta och förhoppningsvis ersätta en sönderanvänd älsklingsskjorta. Tänkte använda den trasiga som mönster.

Ha det gott i stormen och hoppas den snart bedarrar.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Här har det också blåst, men nu verkar det har bedarrat för denna gång! Riktigt jobbigt när det blåser. Som tur är har vi också nedgrävda ledningar, men med skogen är det värre då. Hoppas att träden klarat sej.
Du har så fina blommor! En riktigt fröjd för ögat, för nu längtar vi ju efter blommor. Januaris sista dag, så skönt!
Du är så fin i din kjol och din stickade tröja! Så duktig du är!
Kram
Lisa

Anne-Mari sa...

Heldigvis gikk det bra her også i stormen! Så glad at den er over.
Det blomster vakkert hos deg, som alltid! Hortensia klarer seg dårlig hos meg. Tror vi har for tørr luft! En oasisskive legger jeg alltid under Primula. Også står de kaldt. Klarer seg nesten en måned da.
Snøen kom tilbake igår. Ikke annet å vente, det er jo bare februar.
Ønsker deg fine vinterdager!
Vh. Anne-Mari

HWIT BLOGG sa...

Ja sicken storm! Trodde taket skulle flyga av!! Sen kom det snö och sen idag dimma...vilket lustigt väder vi har :)
Fin kjol också, passar perfekt till koftan...
Kram från ett grått Öland & Titti