söndag 8 augusti 2021

Lite ätbart.....

Hej!

En vecka har gått i augusti.

Vädret är mer på min sida nu.

Det händer inte så mycket,mer än att det mognar och en del ska tas omhand.

 

En del av krusbären fick bli marmelad.
Smaksatte den med kardemumma och citron.
Gott!


Bondbönorna plockade.
Det var inte första sortering och det var inte många.


Här är dom rensade från innerskalet också.


Tittat till grönkål och svartkål under fiberduken.
Det såg bra ut.Duken är pålagd igen.


Kanatreller från skogen.
Lin från odlingen.


Havtornen börjar få fin färg.
Bären är många.

En smörgåstårta blev till i veckan.
Det är tradition,när våra kräftpojkar kommer..


Det kom en regnskur på morgonen.
Strax sken solen och det syntes en regnbåge i väster.


En STOR pelargon på uteplatsen.

Ha det så gott!
Margareta








2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Det är minsann inte alla som får besök av kräftpojkar!! Det skulle jag också vilja ha! Och inte skulle jag heller ha nåt emot att smaka smörgåstårtan... ser så god ut.
Det växer så det knakar hos dig. Och den röda pelargonen, oj oj oj! Du har tumme med dina odlingar och mycket gröna fingrar. Och så njuter du av att skörda, det märks.

Ha det fortsatt skönt!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilken läcker smörgåstårta och kräftpojkar - jo jag tackar jag!
Så många härliga skördar du har och har hunnit med att göra marmelad också.
Oj, vilken fantastisk pelargon du har! Det verkar som om alla blommor och grönsaker trivs hos dej, och kantareller har du också plockat! Ja, augusti är bästa sommarmånaden, om jag får välja! Skönare väder nu med både regn och lite svalare.
Ha det gott!
Kram
Lisa