söndag 20 juni 2021

Alldeles för varmt..

Hej!

Det blev alldeles för varmt för både folk och fä och blommor och....

Igår var det som mest +35.

Jag vattnar växterna,för att hålla dom vid liv. 

Gräsmattan är helt nerbränd. 

Louise odier gillar nog värmen,men skulle behöva mer vatten.


En kanelros.
Detta var för någon dag sedan.
nu är den utblommad.


Daggrosen blommar.


Två fynd i växthuset.
Blomsterlandet sålde ut mårbacka för 10 kr/st.
De hade gula blad och var rufsiga,men lite omplantering i god jord gör underverk.


Stina bland akleja i skogen.


För en dryg vecka sen,när rönnen fortfarande blommade.


sommar


Några linne´or i trädgården.
Jag vattnar dom försiktigt.
De är så små och skira.

Ha det så bra det går i hettan 
och så hoppas vi på lagomväder till veckan.
Margareta




3 kommentarer:

lisashus sa...

Det är verkligen en helt olidlig värme, för både växtlighet och för oss! Jag klarar den bara inte och jag stödvattnar också hela tiden, men det räcker ju inte och allt slår ut i en hisnande fart! Vackert har du det ändå och midsommarträdgården är väl som allra finast nu.
Vi hoppas verkligen på regn nu och svalare temperatur!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Det är ju synd att all sommarvärme kommer på en gång,man hinner ju inte riktigt njuta förrän det redan blommat över, men lite finns ju kvar till midsommar som tur är. Hälsningar Barbro

HWIT BLOGG sa...

Ja jösses vilken värme vi har haft...puh!! Lite skönare nu och ÄNTLIGEN några regnstänk idag!
Härliga bilder och jag önskar dig en fortsatt fin midsommarhelg...
KRAM Titti