söndag 14 juni 2020

Uppdatering av växtligheten....

Hej!
Det växer.
Både det som ska och annat.
Det är ljust nästan både natt och dag.


Igår gjorde jag en ministädning i växthuset.
Dammsög döda flugor mm...
Det blev så fint....


Tomater


gårdagens sista solstrålar
....strålarna kommer nästan från norr


Den stora blyblomman har kommit med de första blommorna.


Bakom växthuset är det lilla kastanjestaketet.
Där har jag sparat en liten kant med prästkragar.
Bara för att jag tycker det är fint.


Kaprifolen klättrar på planket.
Doften......


Kanelros tillsammans med ormbunke = fint.


odling


Palmkål och grönkål växer bra under kålnätet.


Bondbönorna behöver hjälp med uppbindning snarast.


allt möjligt....


Hönsbär i skogen.
Tänk så mycke fint det finns i det vilda.


...och i affären finns körsbär..
då får man passa på


...och i kakburken finns mandelkubb.
En riktig sommarkaka.

Ha det gott!
Margareta

4 kommentarer:

karin e sa...

Idag tror jag "allt möjligt" vinner som bästa bild🙋‍♀️
Karin

Solstrimmor sa...

Du bor med det vackra runt dig. Jag förundras över mångfalden och tänker på all skötsel som din stora trädgård för med sig. För den sköter sig inte själv minsann! Pelargonerna i växthuset... vilken rikedom. Nu är det gott att leva.

Önskar dig många fina sommardagar blandade med regnnätter.
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Du har så fint överallt och ditt växthus är som en dröm, även om jag förstår att det kräver en del jobb, såsom dammsugning t.ex.
Så underbart nu med alla blommorna och ljuset. Ser att din kaprifol blommar, min har redan blommat över, precis om liljekonvaljerna. Jag hinner inte med allt som kommer. Hinner inte riktigt njuta av allt, det går för snabbt i värmen! Jag hoppas på regn i början av veckan. Åh, så det behövs!
Fina odlingar har du också.
Önskar dej en fin midsommarvecka som ju börjar redan imorgon!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt och somrigt inlägg! Det ser ljuvligt ut i ditt växthus också...
Ja tänk vilken härlig tid vi har nu, bäst att njuta ordentligt (när man hinner!!)
Kram från Titti