lördag 20 juni 2020

Midsommar.....

Hej!
Midsommar kom också fort.
Tänk att det redan är som ljusast.
Men ljuset består ju länge,innan man märker något annat.
Blommor och blader finns det gott om,trots att det är torrt.
Jag hopas som vanligt på regn.

En midsommarbukett från trädgården.


Jordgubbstårta till midsommaraftonens kaffe.
Köpta jordgubbar och vita smultron från trädgården.


Smultron på strå hänger vid spisen.
Denna dekorationen är tovad.


Lite jordgubbar börjar att mogna på uteplatsen.
Skatorna har inte hittat dom ännu.


Fint med ros i kruka.
Chandos Beauty


så vacker...
både färg och form och doft


så enkel ros,men så vacker.
Har blivit en ganska stor buske vid stenmuren.
Daggros.


Theres Bugnet vid stenmuren.


En orkide(tror jag)´tittar fram i rabatten.


Gamle Sven letar efter skugga.

Ha en fortsatt fin helg och sommarvecka!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka härliga midsommarblommor du visar och vilken smarrig jordgubbstårta!Jag väntar med jordgubbar till efter helgen - så svindyra att köpa, men du har ju egna gubbar! Kanske något att satsa på.
En riktigt ljuvlig ros denna Chandos Beauty! Åh, så vacker! Älskar de där rosorna med cremefärg, och säkert doftar den också!
En fortsatt skön midsommarhelg önskar jag dej!
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Ja vilken fin midsommar det blev...solig och varm och varmare ska det visst bli i veckan! Jag gör som gamle Sven och letar skugga :)
Sommarkram från Titti

Anne-Mari sa...


Så fin midsommeraften ble! Sol og varmt og senere i helgen kom det etterlengtede regnet!
Vakre roser, spesielt lekker farge på den i krukke! Her har Honningrosen min, som jeg satte ifjor, begynt å blomstre.Så morsomt å se den i virkligheten.
Ønsker deg fortsatt fine junidager!
Vh.Anne-Mari