söndag 15 mars 2020

Vårfina blommor och stickning

Hej!
Det känns som orostider.....coronavirus som påverkar allt.
Jag hoppas förstås att det inte hittar in i detta hus.

Man får glädja sig åt att våren är på väg,vårblommorna,fågelsången......
och att man kan sticka lite då och då.
Veckan har bjudit på både snö och sol.
Riktigt kallt nån natt -7.


En bukett vår på köksbordet.


Såsom en bukett kommer dessa mörka julrosor.
Har skyddat dom med lite granris....och så plötsligt så fanns de där.


I glasverandan flyttar in nån blomma då och då.
Detta är den andra krukan med balkansippa.
Jag tycker dom är så fina.


Igår var det stora luktärtsdagen.
Fem olika sorters frö från Cecilia Wingård.
Jag följer hennes odlingsråd ,och det har fungerat tidigare år.


Jag hade en stickling av en doftpelargon-chokladmynta,som fått rötter.
Det hade också slagit ut en fin blomma.
Nu är denna stickling planterad.


Och så stickar jag lite.
Då måste man tänka på annat än corona,särskilt när mönstret är på engelska
och jag är dålig på engelska,så det är samtidigt en utmaning.
Tänker att det blir en vår/påsksocka.



Jag lyckades med hälen genom att läsa den engelska beskrivningen.
Här syns både garnet och var jag tagit mönstret.


Innan sockorna ,stickade jag halvvantar.
Köpte ett kitt i somras på hantverksmässan i Båstad.
Det var längesen jag stickade flätor,men det gick bra.
Vantarna känns riktigt sköna.

Var rädda om Er!
Margareta

4 kommentarer:

lisashus sa...

Så härligt med alla vårblommor mitt i allt elände man hör! Vi kan bara hoppas på att detta tar slut snart! Man förstår det nästan inte!
Tur att vi ändå har en vår att se fram emot.
Du är så duktig på att sticka! Jag är verkligen imponerad. Säkert bra att fästa både tankar och händerna på i dessa tider!
Kram
Lisa

karin e sa...

Vilka fina påsksockar du gör❣
Karin🌼🐥🌻

karin e sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
HWIT BLOGG sa...

Vilket härligt inlägg, vårblommor, sticklingar & stickning!
Varm vårkram till dig från Titti