söndag 30 september 2018

Höstäventyr

Hej!
Så kom frosten.
Det gick hårt åt Dahlior och Krasse och Luktärtor och en massa annat.
Men det är höst.
Nu återstår mycket höstarbete i trädgården,även om en del bara får vissna ner.
Man får hoppas få några fina höstdagar.

F.ö har jag varit i Stockholm ett par dar på äventyr.
Goda vänner är en rikedom.
Åkte tåg till Stockholm och bil hem.


Här spanar Stina i svampskogen hemmavid.


Dessa hittade vi idag.
Det blir kvällsarbete.......rensning.


Vid Artipelag i Stockholms skärgård.
Så vackert!

På Artipelags tak.(det är inte jag på taket)


.....i skogen där kände jag mig ganska liten....


Zetas trädgårdsbutik besöktes.
Allt är fint där.


Ett stilleben inne i butiken


...ute i trädgårdsbutiken..


...på toa...


Hemma.
En pelargon som stått ute,har flyttat in i verandan.


Bladkaktus som flyttat in med bladlöss och blommor.

Ha det bra!
Margareta

3 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, frosten kom här också, och som tur är hade jag hunnit ta in det mesta känsliga. Trist när den kommer så plötsligt!
Spännande utflykt till min gamla hemstad och Artipelag verkar spännande! Zetas skulle jag också vilja åka till, har ännu inte varit där trots att jag bott så länge i storstan. Så mycket fint de verkar ha där.

Alltid lika skönt att komma hem igen, hur kul man än har haft!
Ja, nu är väl ändå hösten ett faktum, och mycket att göra i trädgården inför kommande kyla.
Håller på och tar lite i taget här.
Ha det gott!
Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

En gång har jag varit på Zetas trädgård och det glömmer jag aldrig!

Så mycket kul du hunnit med. Önskar dig en glad oktober också.

Kramar från Eva-Mari

Hanne sa...

Leuke blog! En mooie foto’s.