söndag 26 augusti 2018

Skugghörna.....

Hej!
Jag fick en ide,när det var som varmast ,
och solens strålar letade sig fram överallt.
En skugghörna!
Det finns alltid en del växter som behöver rehabilitering och skugga.
Bladkaktusar,påskkaktus mm.som bor inomhus,mår väl att komma ut.
Så på norrsidan av växthuset,tänkte jag mig något sol/vindskydd.
Gamla hässjekrakar fanns på lagret.
Jag fick bästa hjälp,så nu är hörnan på plats.

Grässvålen togs bort.
Markduk,grus,singel.
En stomme av stolpar och reglar.
Sen hässjekrakar som skruvades fast i reglarna.


Så här fint blev det.


Lite inredning från lagret.


Givetvis skulle jag inte köpa några växter till skugghörnan.
Men det gjorde jag ändå.
En fin ormbunke.

Jag blev verkligen nöjd med detta lilla projekt!!!!

Ha det så bra!
Margareta


2 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Den blev helt underbar! Tänk så bra att ha en skugghörna till både växter och människor... och djur!

Ha det höstskönt!
Kramar från Eva-Mari

Anonym sa...

Fint. Härligt att du delar med dig.
Kram Kia