söndag 19 augusti 2018

Lite normal augusti.....

Hej!
Då har det återgått till lite mer normalt väder.
Regn gör underverk.
Lagom värme enligt mig.


En solnedgång i veckan.

Dahliorna har piggnat till.
De har fått lite vatten varenda dag i sommar,
annars hade de inte sett ut så här.


Sven tar sig en närmare titt på blommorna....


......Så kan han ligga och vila i växthuset igen


Humlen slingrar iväg på stenmuren.
Humlen har klarat sig utan vatten.


En girlang av lönnäsor.
Hänger mellan köket och vardagsrummet.
Ett tips från min bloggvän solstrimmor.


Ett boktips.....
Jag läser lite ibland. Detta var en bok som berörde.
Tänk så lurad man kan bli......man blir arg att sånt kan hända.
Inte så länge sedan ändå...


Augusti är kräftmete.
Vi har haft metare här och fångsten blev god,
trots väldigt lite vatten i ån.


Metaredagen blev det smörgåstårta med kräftstjärtar.

Ha det bra!
Margareta

4 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Det ser ju verkligen prunkande och fantastiskt ut i din trädgård! Trots idogt vattnande har mina balkongväxter inte orkat. Så trist men den extrema värmen har inte varit nådig.

Kul att du gjort ett lönnnäsehänge! Inget här, har glömt bort det, brukar göra det med nåt av barnbarnen men nu är de så stora så de är uppslukade av sina spel. Å andra sidan är det inte för sent än... kom jag på. Men jag får nog pyssla själv!

Och så har ni ätit smörgåstårta igen, suck! På fredag ska vi ha kräftfest hos mig, åh, vad jag längtar. Men vi får äta köpta frysta, inte lika goda men de är ok de också.

Ha en fin vecka.
Kramar från Eva-Mari

Solstrimmor sa...

... glömde säga att boken har jag hört om men inte läst. Tack för tipset!

lisashus sa...

Ja, visst är det jätteskönt med mera normala temperaturer igen .Nu kan man få njuta lite. Regnet har verkligen gjort underverk, även om vi inte fått så jättemycket. Dina dahlior är verkligen helt underbara !
Så härligt med kräftor och tala om lyxig smörgåstårta!
Ha fortsatt sköna sensommardagar!
Kram
Lisa

Radka sa...

Nice pictures, love your garden :-)
xx